Alla inlägg under april 2010

Av Carina Sandblom - 8 april 2010 23:10

De enda gångerna som man faktiskt har någonting vettigt och intressant att skriva om här, då har man inte tid!

Jag har fått jobb, en sex månaders provanställning åt ComHem via Manpower.

Börjar utbildningen den 19'de april.

Anton ska börja på dagis, vi ska dit på ytterligare ett möte på måndag. I Tallnäs ska han få gå, och vi ska även försöka flytta närmare ditåt.

Så mäklaren kom och hälsade på mig och fotade idag, vi ska sälja!

I morgon ska vi på banken och begära lånelöfte för att kunna flytta till Sörberge. Vi har ett intressant objekt på gång, men banken är ju så klart avgörande.

Tv 4, lokala, var och besökte min enkla boning här under aftonsidan. Fenomenet Anton är ju så intressant! ;)

De sänder redan i morgon, och jag som ännu inte skrivit papper med Manpower...


Vi for till fjälls över påsk, till min gamla hembyggd Håkafot, Gäddede.

Och oj, vilken träningsvärk jag hade efter en helgs intensiv skoter. Man skäms ju verkligen, men det blir ju som inte på långa vägar lika mycket skoter nu om åren som det blev förr. Men hon går fortfarande som en klocka gamla ET'n min. =)


Prinsessan Christine har kommit i en underbar fas av "testa gränserna till bristningsgränsen". Samtidigt så är hon ju så charmig att man kan vara så galen på henne att man tror att hela huvudet ska explodera, men man kan omöjligt vara arg mer än 5 minuter i sträck.

Jag sa åt henne tidigare idag att nu måste jag faktiskt få vara ifred i 5 minuter!

Då kom hon efter en liten stund och frågade :

"Mamma, har jag lämnat dig ifred i fem minuter nu?"

Och så smälter man. Jag vet inte vem som är mest defekt av oss två om det är hon eller jag. ;)

Jag försökte under gårdagen att sälja min älskade man på blocket via facebook, hur nu det kan tänkas gå ihop?! Men jag hade inga seriösare spekulanter. Och det kanske är lika bra det. För trots att han inte är riktigt klok i huvudet och luktar lite konstigt ibland så älskar jag honom faktiskt väldigt mycket.

Livet skulle bli så ensamt och hemskt tråkigt utan honom.


Summan av kardemumman är väl att man egentligen ska skatta sig lycklig över vad man har. Det finns så många människor i världen som inte vet hur bra de har det. Att vara tacksam är det stora läxan vi försöker lära Christine i nuläget, och det är nog något vi alla måste påminna oss om ibland.



Skapa flashcards