Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Jag bubblar över snart!

Av Carina Sandblom - 17 januari 2011 17:38

Jag tror snart att jag spricker av idéer för denna underbara lilla kåk.

Nätterna som jag alltid brukar sova som en stock går nu åt till att ligga och stirra i taket och planera renoveringar ( som ligger typ i botten på att-göra-listan).

Den här fuktskadan blev ett startskott, här har vi gått i fem år och funderat på om vi ska bo kvar eller ej. Helt ärligt, en fuktskada blev det bästa som hänt oss på väldans länge. Ha ha, så fruktansvärt ironiskt!

Ja, fasaden har ju så klart första prioritet. I sommar ska vi byta tak, fönster och fasad. Räcker pengarna så väljer vi mellan altan, farstuutbyggnad och staket.

Det börjar bli dags för Anton att flytta upp på entréplanen, han blir för tung att bära i trappen. Så då ska det ansökas hos kommunen om bostadsanpassning.  Jag ska prata med arbetsterapueten i morgon och be henne kom på ett hembesök och planera ansökan så jag slipper överklaga massa gånger.


Jag är så nöjd med mitt liv!

Det är svårt att bärga sig bara tills snön smälter bort. Alla som vill är välkomna att snickra eller bara vara sällskap i sommar. Det ska blir så himla roligt att det äntligen börja hända något här. Så ser jag verkligen framför mig hur otroligt fint det kommer bli i slutändan. Bara en ny fasad på huset kommer att göra massor. Från en fyrkantig låda med väldans skrällig färg till ett fint hus med ordentliga knutar och lite snickarglädje runt fönster. Rött med svarta knutar tänkte vi ha.  Idag är det nån blandning melllan blått och lila, färgerna såg bra ut i hop när vi valde i affären, men på huset blev det ganska hemskt faktiskt. Så ett litet tips, när försäljaren rekommenderar provburkar för att verkligen se färgen på plats, så är det nog ingen dålig idé.


Helt allvarligt jag skulle kunna gå ut och börja med hårblåsen nu, så ivrig!

 
 
Ankarberg

Ankarberg

17 januari 2011 17:56

Ååååå vad härligt å läsa att du är så ivrig ang renoveringen,jaa ibland tar livet en vändning vid en liten åkomma(vattenskadan) Å du jag kommer på en drink till sommaren och sitter å tittar på alla som jobbar hos er!!!!

http://www.ankarbergs.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

29 januari 2011 22:37

Härligt brutteluttan!
Att det börjat att klia i skapar fingrarna hos dig , bra för själen . glada kramar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30


Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut. Då är det viktigt att tänka på de sak...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull. Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort. Vi har inte sagt någonting till ...

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt! I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?! I fredags fick jag hem matjorden ti...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Ovido - Quiz & Flashcards