Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Stora städardagen hemma hos familjen Sandblom

Av Carina Sandblom - 22 januari 2011 15:57

Jag tänkte passa på att vara lite duktig idag när Patrik jobbar helgövertid, eftersom att jag bara latat mig en hel vecka. Dammsuga och torka golv tar ju inte långa stunden tänkte jag och körde igång. Dammsugade hela huset från vind till källare, kopplar på grovisen och tänkte vara duktig och ta upp all pellets i pannrummet.  Då kommer Christine ner som prompt skulle moppa i köket, mamma det har hänt en sak med moppen du måste komma. Med en djup suck och tron att skurhinken ligger över helva golvet följer jag med henne. I mitt kök ligger hela trasselmoppen i trasor, varenda strå i moppen har släppt och ligger överallt! Jaja, kasta skiten, inte mer att göra åt den saken. Går tillbaka ner i pannrummet och ska göra klart gick ju skitbra tills det kom en blåblixt och dammsugaren dog. Helvete tänker jag. Går upp och tar fram viledamoppen och moppar allt utom vardagsrummet, jag hade ju faktiskt lovat Christine att få vara med och moppa. Lämnar barnen i vardagsrummet med moppen, Anton är ju också intresserad av moppen. Jag går ner i källaren igen för att ta reda på vad som faktiskt hände. Ser att det var en propp som gått, byter ut den och går upp igen. Christine sitter på golvet med moppen bredvid sig och ser på TV. Då är det min tur nu säger jag så att jag blir klar någon gång. Nej säger hon, men det har hänt en sak här...  Min viledamopp viker man ihop på mitten för att byta torktrasan, då är det så här att Anton ville vara med och prova från sin gåstol men lessnar och släpper moppen i golvet. Fjädern som sitter i moppen för den här brytfunktionen har släppt. Jag får inte tillbaka skiten utan får damp och nu tänker jag sitta här och tjura tills Patrik kommer hem!

Men! Det är rent och luktar gott av skurmedel här!

 
 
bea

bea

22 januari 2011 16:19

Vad duktig du är Carina, synd att allt var emot dig bara :P Bättre lycka nästa gång. Kämpa på

http://beathricensdagar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30


Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut. Då är det viktigt att tänka på de sak...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull. Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort. Vi har inte sagt någonting till ...

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt! I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?! I fredags fick jag hem matjorden ti...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Ovido - Quiz & Flashcards