Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Fredagen den 13´de kl. 13...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull.

Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort.

Vi har inte sagt någonting till henne tidigare därför att hon blev så illa berörd när de lastade in farmor i ambulansen och vi ville inte att Christine skulle göra kopplingen mellan ambulansen och dödsfallet.

I bilen när vi nästan är framme så säger jag det till Christine som sitter snällt i baksätet och pladdrar på om sin farbror Roger som är en stjärna och ibland månen när han känner för det så säger jag till henne att han har fått sällskap där uppe.

Det tar en stund innan hon kommer på att fråga vem, när jag då talar om vem så säger den rara lilla tösen : "Men mamma, vi skulle ju få tillbaka henne!"

Hon kommer alltså ihåg ordagrant vad hon fick berättat för sig när ambulansen åkte, för då var inte läget så akut med farmor.  Ambulansförarna sa ju att de bara skulle låna hennes tant Klara ett tag och att hon sen skulle få komma hem igen.


Vi bestämde att barnen ska inte följa med på begravningen, och det tycker jag känns bra ändå. Christine var med på Rogers begravning i somras och jag tycker ändå att när man är liten så ska man inte behöva gå igenom såna här saker.

Jag vet att jag inte kommer kunna linda in mina barn i bubbelplast hela livet, men ett litet tag till så kan jag faktiskt det!


Vila i frid lilla farmor!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30


Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut. Då är det viktigt att tänka på de sak...

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt! I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?! I fredags fick jag hem matjorden ti...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Av Carina Sandblom - 13 april 2011 22:46

Nu sitter jag här i min ensamhet och filiderar litegrann. Till hösten ska Christine börja skolan! Ja, det är ett år tidigt, hon är bara fem (fyller sex i december). Men eftersom att Ljustorp inte är så stort har man bestämt att förskoleverksamheten...

Ovido - Quiz & Flashcards