Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Guldkorn

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30

Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut.

Då är det viktigt att tänka på de saker som faktiskt finns att ändå vara tacksam för, fast allt känns bara bajs vissa dagar. Jag är ju evigt tacksam för att jag har Patrik och barnen!

Vad vore jag om inte jag hade min Patrik att stötta mig på? Denna underbara lilla man som alltid finns där, även om jag ibland har honom på extrapris så är det bara för den lilla stunden ibland.

Chrisinte, solstrålen i den härliga sexårstrotsen. Men vad gör de egentligen om hon surar lite ibland, det gör ju jag också! Hon är ju så underbar att lyssna på när hon kommer med sina lillgamla livsfilosofier!

Anton, galenpannan som fläckvis petar ut ögonen på en när han missar och bara vill klappa sin mamma på kinden eller leka lite. Charmigare unge finns inte på denna jord!


Jag är ung och jag är frisk, det tycker jag att jag ska vara tacksam över. Mina föräldrar och syskon, även dom vill man sälja på blocket vissa dagar, men ändå aldrig på riktigt!


Trots att mitt hus just nu ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig, både inne och ute så är det ändå mitt och jag vet hur fint det kommer vara om bara några månader, för att inte tala om ett par år!


Rannsaka dig själv ordentligt och upptäck hur otroligt många saker som finns att vara tacksam för, mitt framför näsan!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull. Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort. Vi har inte sagt någonting till ...

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt! I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?! I fredags fick jag hem matjorden ti...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Av Carina Sandblom - 13 april 2011 22:46

Nu sitter jag här i min ensamhet och filiderar litegrann. Till hösten ska Christine börja skolan! Ja, det är ett år tidigt, hon är bara fem (fyller sex i december). Men eftersom att Ljustorp inte är så stort har man bestämt att förskoleverksamheten...

Ovido - Quiz & Flashcards