Alla inlägg under november 2011

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma?

Jo, vi gick ju ut i början av maj där starkt med häck-projektet. Det är klart och den har vuxit sig en skvätt redan nu faktiskt. Sedan så rev vi av första takhalvan och byggde upp ett nytt tak, men glömde luftspalten så vi fick riva och göra om. Det tog ett tag, andra takhalvan gick på en vecka. Fasaden gick också den i en rasande fart och fönsterbytet lejde vi bort. Nu ser det helt allvarligt ut som ett nytt hus, och som min svåger sa " Fattas bara annat när precis hela utsidan är nybytt".  Mer som är nytt är Antons assistansbolag och schemat för dem som jobbar med honom, bara till det bättre alltihop. Jag själv jobbar inte med Anton längre, jag har hittat mig något annat att roa mig med på dagarna tillsammans med andra vuxna människor.  =)

Jag vet att jag har lovat bilder på bygget och hade som grundplan att ständigt uppdatera här under sommaren, men som ni själva vet så gick det sådär...

Det kommer bilder, men jag själv är sämst i världen på att fota så allt ligger i Patriks iPhone som han tog med sig och drog nu för kvällen eftersom jag har serie-kväll ikväll. Mina tisdagskvällar är heliga!

Han skulle åka och sympatisera lite med vår handukstorksklättrande vän som bröt benet under sina bravader nyligen.


Stora fröken Christine går i skolan nu, i en förskoleklass tillsammans med ettorna. Herrejösses, det är verkligen bara att hålla i sig och försöka hänga med för här går det undan. Det känns ju fortfarande som om hon fortfarande skulle vara runt 1½, men det var visst ett tag sen. Hon fyller ju 6 nu i december, juleklappen min.


Anton har fått tre brudar istället för två och själv så är jag snart faster. Här händer det grejor hela tiden.

I januari kommer mitt första brorsbarn,  spännande.

På fredag händer det stora grejer, men det är hemligstämplat än så längre.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards