Direktlänk till inlägg 22 december 2009

-20, lastbilar och magsjuka

Av Carina Sandblom - 22 december 2009 18:39

Jag fick hoppa in och jobba lite extra nu så här veckorna före jul.

Självfallet så smäller det till och blir -20 grader och snöar som aldrig förr.

I fredags så var det tre lastbilar som frös för mig, den sista fick vi lämna in på verkstad, fullastad så klart.

Så magsjuk make hemma, huset orkade inte hålla uppe värmen så hela helgen har vi flyttat runt och trängt oss på nära och kära och till sist så åker även jag dit på magsjukan och kan inte jobba de sista dagarna. Känns så dumt, när man fått chansen.

Men nu har vi alla fyra haft magsjukan och mår alla mycket bättre så men lite hopp så blir julen bra ändå =)

Värmen i huset går till sig, sakta men säkert. Vi hjälper till med värmeljus.


Vi ska få åka till Umeå med söta Anton, vi ska få träffa någon öronkirurg.

Läkarna menar på att om öronen är för trånga för rör så är de för trånga för hörapparater med. Så vi ska eventuellt vidga hörselgångarna med operation.


Christine hoppar och studsar och längar efter julaftonen och födelsedagen, framför allt nu när julgranen står uppe och pepparkakshuset på plats.


Jul med små barn är så härligt =)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30


Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut. Då är det viktigt att tänka på de sak...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull. Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort. Vi har inte sagt någonting till ...

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt! I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?! I fredags fick jag hem matjorden ti...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Ovido - Quiz & Flashcards