Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Game´s on!

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt!

I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?!

I fredags fick jag hem matjorden till häcken, grävaren hämtar vi ikväll och planten kommer nästa vecka.

Ansökan hos kommunen om Antons utbyggnation hasar sig framåt och trafikverket som jag sökt bullerdämpande fönster hos verkar ha tappat bort min ansökan, ska ringa och jaga dem idag igen...

Nu när det händer så mycket här så kanske jag skulle ha tagit och lagt upp lite bilder? Om någon är intresserad och vill se ?


På torsdagkväll åker jag och Patrik upp till Gäddede igen, begraver lilla farmor på fredag. Känns lite vemodigt såklart, men det är skönt att begravningen kom så snart. När vi begravde Roger förra sommaren så tyckte jag personligen att det var hemskt jobbigt att vänta så länge från dödsfall till begravning. Här gick det fortare.

Barnen ska vara hos Patriks föräldrar, jag är så tacksam för att de ställer upp, trots att svärmor jobbar natt i helgen. Underbara människor.


Sommaren är snart här och Antons dagisflytt till Ljustorp verkar det inte bli så mycket med. Vi satte oss ner med rektorerna för båda förskolorna och kom tillsammans fram till att som det ser ut i nuläget så kommer Anton ändå inte att gå skolan i Ljustorp, och då blir det mest en onödig flytt som kan i värsta fall backa honom i utveckling.  Så vi ska försöka lösa problemet med skolskjuts istället.


Christine börjar som sagt i en förskola-etta i höst, stora tjejen!


Och till sist så önskar jag att ni alla håller tummarna för mig, ansökningsbeskedet till högskolan borde komma snart! Så spännande.


 
 
Annika

Annika

9 maj 2011 07:54

Jag håller tummar och tår för alla ansökningar........åsså vill jag ju se bilder förståss!!

http://www.ankarbergs.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30


Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut. Då är det viktigt att tänka på de sak...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull. Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort. Vi har inte sagt någonting till ...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Av Carina Sandblom - 13 april 2011 22:46

Nu sitter jag här i min ensamhet och filiderar litegrann. Till hösten ska Christine börja skolan! Ja, det är ett år tidigt, hon är bara fem (fyller sex i december). Men eftersom att Ljustorp inte är så stort har man bestämt att förskoleverksamheten...

Ovido - Quiz & Flashcards