Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Kärlek

Av Carina Sandblom - 30 juni 2010 23:05

Nu sitter vi här i soffan som två idioter, Patrik och jag, tittar på varann och säger typ att "Oj, vad mycket klockan är. Nu måste vi verkligen gå och sova snart." Så sitter vi kvar, ids inte resa på oss. Vi sitter och småkäbblar som om vi varit gifta i 100 år eller hållit någon humorshow i radio. Tonen här hemma är väldigt rå men hjärtlig.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt med detta, men under alla omständigheter så tycker jag att man ska uppskatta vardagen och småsakerna mer. För det är faktiskt de sakerna som faktiskt är ens liv.

Om du åker på semester en vecka per år eller nåt, så är det just det. En vecka av femtiotvå möjliga. Jag vet inte, men jag är hellre lycklig i femtioen än en.

Nu svamlar jag en massa, men jag tänker inte sudda för det =P

En sak har jag i alla fall bestämt och det är att jag ska gå på jakt efter en igelkott, jag ska döpa den till Tord. Först tänkte jag köpa en, men kom på att det är ju roligare om man kan hitta en själv och "tämja" den alldeles själv. Igelkottar kan man ju för fan (på ren svenska) inte köpa som tamdjur!

röv//Patrik


Roger obducerades idag, de kom inte fram till någon exakt dödsorsak. Det krävs lite provsvar och sådant och det tar ju sina veckor på labbet.

Men nu får vi i alla fall begrava honom, men har du hört på fan. Det är så jävla sjukt att du måste köa för att begravas!

I morgon ska vi ha krismöte på sjukhuset för att prata om vad som hänt och få ställa våra frågor till sjukhuspersonalen.

Det känns gruvsamt måste jag erkänna, för jag personligen klandrar bland annat sjukhuset för vad som hänt. Jag tycker att de tog dålig hand om honom och de problem han sökte hjälp för.

Jag är bara så ledsen för att han inte lät oss anhöriga hjälpa honom istället, men jag är övertygad om att han visste hur mycket han betyder för oss fortfarande.

Över en kopp kaffe tillsammans med svärmor idag så kom jag till insikt med vilket lass det är hon drar. Hur många är det egentligen som behöver begrava sitt eget barn?!

Nu får det fan i mig räcka med elände för familjen Sandblom! Hör du det?!


Haha, jag som egentligen bara tänkte skriva en rad för skrivandets skull och så blev det en halv bok. Inte riktigt meningen, men det är ett bra sätt att rensa huvudet på det här tycker jag. Om någon läser eller inte är inte så viktigt för mig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30


Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut. Då är det viktigt att tänka på de sak...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull. Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort. Vi har inte sagt någonting till ...

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt! I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?! I fredags fick jag hem matjorden ti...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Ovido - Quiz & Flashcards