Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

En regnig tisdag i ingenstans.

Av Carina Sandblom - 10 augusti 2010 11:28

I vanliga fall så har jag ju en speciell sak att skriva om när jag skriver något, men idag så skriver jag bara för att jag vill det.

Jag tror inte att jag har berättat om mina tatueringar, min första gjorde jag för en herrans massa år sedan (2004), men det har på senare tid uppkommit några flera. Precis innan Roger gick bort så gjorde jag och Patrik likadana tatueringar med barnens namn, han har sin på underarmen  och min sitter mitt emellan skulderbladen. Men tatueraren hade fått en sändning med dåliga nålar, så vi fick åka tillbaka och fylla i tatueringarna igen. Då passade jag på att lägga till en stjärna vid min, eftersom att jag talat om för Christine att Roger är en stjärna på himlen och med tanke på hur mån han alltid var om barnen så kändes det så rätt att sätta en stjärna där bara för Roger. Och nu kan ju Christine se på "Roger-stjärnan" oavsett om det är dag eller natt om hon vill.  Jag har också gjort en tro, hopp och kärlek på höften vid samma tillfälle som stjärnan.

Men nu tror jag att det får räcka, det är inte fint med för många tatueringar, anser då jag i alla fall.


Alla sörjer vi ju på olika sätt, jag vill lära Christine att alltid minnas Roger för den han var. Den knasiga lekfarbrorn. =) Den man verkligen älskar, den glömmer man aldrig. Så fungerar i alla fall min värld.

Jag är bara så glad att de mina är friska och mår bra.

För även om Anton är sjuk, så är han inte döende eller hur man ska uttrycka sig.

Han är frisk, men har handikapp.  Han har svårigheter, men hans hjärta och lungor fungerar bra. Ja, jag trasslar till det men jag hoppas du förstår hur jag menar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30


Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut. Då är det viktigt att tänka på de sak...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull. Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort. Vi har inte sagt någonting till ...

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt! I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?! I fredags fick jag hem matjorden ti...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Ovido - Quiz & Flashcards