Alla inlägg den 17 september 2010

Av Carina Sandblom - 17 september 2010 09:15

"Så jag tar farväl och stora tårar rullar på min kind..."

Ja, jag antar iskallt att ni kan resten, eftersom att det är lag på det!


La ut husvagnen och huset på blocket härom kvällen. Hade inga större förhoppningar på någon av dem, men jävlar du så fort det gick!

Husvagnen tog inte ens ett dygn, i och för sig så ringde köparen sen och sa att hela taket var murket och förstört. Inte så kul, men vi visste inte om detta. Han fick tillbaka en del av pengarna så ordnade det sig.

På huset så har folk ringt och mailat så jag blir alldeles brydd, vi som försökt sälja huset så länge och inte en enda spekulant. Nu har jag fullt upp att hålla isär dem! Hade två visningar bara i går. Och fler på gång.


Jag förstår inte vad all denna aktivitet kommer ifrån. Men det är fruktansvärt roligt, man fylls av hopp. Vi vill ju inte flytta egentligen, men gud så mycket enklare livet vore med en annan typ av hus.

Samtidigt så fick vi lite ångest både jag och Patrik när den första visningen bokades "Oj, vart ska vi ta vägen, vart ska vi bo?!"


Jag har bokat in oss på en husvisning i Sörberge om två veckor ungefär. Det kan ju vara drömkåken.

Fast jag gruvar mig lite för själva flytten, man samlar ju på sig så fruktansvärt mycket skräp! Lär ju få åka med mer prylar på tippen än i själva flyttlasset. Men så skönt ändå med en nystart som en flytt ändå alltid är.


En lottovinst på det här så! ;)


Ovido - Quiz & Flashcards