Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Farväl älskade son!

Av Carina Sandblom - 20 september 2010 14:46

Helt ärligt så brydde jag mig inte ett dugg om valet, förrän en vecka innan det var dags. Då kom min bästa vän inrusande genom dörren och var i helt upplösningstillstånd. Eftersom att jag inte brytt mig så har jag heller inte läst på eller följt med i debatterna, men hon kommer alltså hit och berättar om att Moderaterna vill göra om sjukvården så att den blir mer amerikansk. De privata försäkringarna ska gå in och täcka kostnaderna för sjukhusvistelsen. Men eftersom att Anton föddes sjuk så är det inget försäkringsbolag som vill ta i stackaren med tång ens en gång.

Om vi tar något så ordinärt som en vanlig förlossning ska komma att kosta på ett ungefär 78 tusen kronor!

Tänk er då själva vad en kanske två veckors inneliggande med dropp och vård för lunginflammation kommer att kosta... detta evenemang brukar vi roa oss med att upprepa 3-4 gånger per vintersäsong.


Hur ska min stackars pojke lyckas behålla livhanken?


Den medicinska utrustning vi har hemma och använder dagligen uppskattar vi till ett värde av 250-300 tusen kronor. Det är lånad utrustning av sjukhusets ASIH-grupp. Avancerad Sjukvård I Hemmet.

Ni hör ju själva hur det låter.


Det ända jag har att säga är att förbannad vare du som röstade blått, förbannad vare du Reinfeldt och alla andra jävla idioter som aldrig sett en sjuk människa. Tack ska ni ha, hoppas ni är nöjda med er själva för ni har precis dödat min son!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Sandblom - 8 november 2011 19:47

Nu var det visst väldigt länge sen sist jag skrev här, men jag har inte bara legat på latsidan för det. Vi har ju som sagt planerat en hel del för sommaren här. Nu har hösten kommit och frågan är vad har vi lyckats åstadkomma? Jo, vi gick ju ut i b...

Av Carina Sandblom - 31 maj 2011 04:30


Här har jag gått nu i veckor och tyckt att allt är så jobbigt och ingenting någonsin fungerar, ens lite grann. Det har varit mycket motvind i den här familjen de sista åren! Och det verkar aldrig vilja ta slut. Då är det viktigt att tänka på de sak...

Av Carina Sandblom - 12 maj 2011 00:11

Då begraver vi min lilla farmor, tur att man inte är skrockfull. Rogers födelsedag var i lördags, så vi var en sväng ut på graven och på väg dit så klämmer jag äntligen fram för Christine att min farmor gått bort. Vi har inte sagt någonting till ...

Av Carina Sandblom - 9 maj 2011 07:30

Nu börjar det äntligen, kriget mot huset som ska göras om totalt utvändigt! I helgen så rev Patrik och bror hans halva taket, upptäckte att underarbetet där ska göras om totalt. Det låg varken papp eller läkt?! I fredags fick jag hem matjorden ti...

Av Carina Sandblom - 28 april 2011 10:33

Nu var det ju så att vi satt här hemma länge och väl och velade och funderade: "Ska vi åka upp till Gäddede i påsk som vi brukar, eller ska vi inte?" Det kom sig till att vi bestämde oss i sista sekund så Anton fick stanna hemma på sin schemalagd...

Ovido - Quiz & Flashcards